"Kako ste? Baš mi je drago što Vas vidim!" :)) "Dobro sam, evo ide." :((

Silazim danas u garažu i sretnem susjeda na stubištu. S osmjehom na licu pitam ga kako je. Na to mi on odgovori da je dobro. Prepoznao sam po tonu njegovog glasa da nije baš najbolje.

To sam mu i rekao i pitao ga što mu je. Ispričao mi je da ima zdravstvenih problema i kakve su vrste.
Obzirom da sam i sam u obitelji imao jednu tešku situaciju, prepričao sam mu svoje iskustvo koje je imalo sretan završetak i na taj način mu barem malo vratio nadu, kao i osmjeh na lice. Zahvalio mi je, nakon čega sam se i sam osjećao sretno - uljepšao sam mu dan i dao mu razlog da pozitivno razmišlja.


Koji je smisao moje priče? Prodajne timove se uči o proizvodu ili sluzi koje prodaju, a uči li ih se nešto i o empatiji i kongruentnosti?

Vjerujem da mnogi nažalost ni ne znaju što je kongruentnost, a svima nam je jako važna ako želimo dobro raditi svoj posao i biti uspješni u komunikaciji.
Laički objašnjeno, kongruentnost znači da ono što izgovorimo mora biti u skladu s našim stanjem/raspoloženjem. Podudaranje.

Naravno da naš prodajni tim mora znati i sve o onome što prodaje kako bi kupcu mogao ponuditi proizvod ili uslugu. Ali, zamislite da oni koji nam nešto prodaju samo malo bolje "čitaju" naše osjećaje. Što bi se događalo s našim novčanicima?


Zamislite da naši radni kolege, suradnici, bližnji, nekada, ali samo nekada, prepoznaju da to naše "Dobro sam." nije iskreno, da osjete da nas nešto pati. Možda bi nam samo kratak razgovor pomogao da ponovno budemo veseli, pozitivni, zadovoljni.

Empatija igra važnu ulogu kako u privatnom, tako i u poslovnom/prodajnom životu i na njoj bi svatko od nas trebao raditi.


A mogao sam samo proći pokraj susjeda: 

- "Kako ste? Baš mi je drago što Vas vidim!" 😊
- "Dobro sam, evo ide." 😔



Autor: Bojan Kovačević